Zanzibar

by | 9. ožujka 2021. | Afrika

Karibu! Jambo!

Ovo su riječi koje se najčešće čuju po dolasku na ovaj istočnoafrički otok.

Da se vratim malo unatrag i da se predstavim. Zovem se Martina, po struci sam profesor glazbe i veliki sam zaljubljenik u putovanja. Tanzanija je na 45. mjestu na mojoj listi posjećenih zemalja. Putujem sa svojim suprugom Damirom, aktivno već 4 godine.

Svake bismo godine nakon 1.1. posjetili neku toplu destinaciju jer oboje volimo sunce, more i toplinu. Ove godine to je sve bilo malo drugačije zbog novonastale situacije u svijetu koja nam je uvelike otežala spontana i slobodna putovanja. Ja sam svaki dan pratila događanja u vezi granica, izolacija, restrikcija vezanih uz COVID-19 pa smo odlučili posjetiti Sarajevo jer je BIH bila jedna od rijetkih zemalja u koju se moglo ući bez restrikcija.

Tamo smo se proveli baš onako sarajevski, no moji snovi o tropskoj plaži nisu nestali.

Put u Sarajevo dao mi je vjetar u leđa i probudio u meni još veću želju za pravim putovanjem. U četvrtak smo se vratili doma, a ja sam neumorno tražila karte za Zanzibar i našla kartu koja nam je odlično odgovarala po svemu. U petak kupujemo karte iz Beča za Zanzibar, a let je sutradan u 22 sata. Neopisiv me osjećaj preplavio u tom trenutku. U 24 sata morala sam isplanirati cijeli naš put u trajanju od 10 dana.

Odluka o Zanzibaru donesena je zato što nismo trebali COVID-19 test za ulazak u zemlju, a otok nudi sve što nas je u tom trenutku zanimalo (sunce, more, plaža, hrana…).

U subotu popodne krenuli smo za Beč. Na granicama je sve prošlo glatko, bez ikakvih problema, samo smo rekli da smo u tranzitu i pokazali avionske karte. Auto smo ostavili u obližnjem hotelu (5 minuta vožnje od zračne luke) gdje smo u cijeni imali uračunati prijevoz do terminala. Aerodrom u Beču je prazan, check in prolazi odlično. Let do Addis Abebe traje 6 sati gdje smo imali stopover od 4 sata te do Zanzibara još 2 sata.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Martina Jakšić Rodiger? (@martina_j_r)

STONE TOWN

Popodne u 13 sati slijećemo na Zanzibar gdje nas je dočekao topao afrički zrak, plus 30 u zraku, a osjećaj kao da je plus 40. Brzinski popunjavamo formulare za vizu, na šalteru plaćamo 50$, prolazimo kontrolu i izlazimo iz aerodroma gdje se nalazi na stotine taksista. Za 10$ dogovorili smo se da nas vozi do hotela koji se nalazi cca 10 km dalje u Stone Townu.

Dolazimo u Stone Town, vozač nas ostavlja na ulazu u grad jer su ulice toliko uske da se ne može autom. Za prve dvije noći rezervirala sam Antonio Garden Hotel. Odlična lokacija, sobe uredne i čiste, restoran i bazen vrlo dobri. Umorni, ali željni avanture, odmah smo se uputili u istraživanje grada. Nakon kratkog vremena shvatila sam da sve izlete možemo kupiti doslovno na cesti od lokalaca gdje je i cijena puno jeftinija nego u turističkim agencijama.

PRISON ISLAND & NAKUPENDA ISLAND

Idući dan išli smo na dva izleta. Na licu mjesta dogovorili cijenu, uzeli privatnog vozača i uputili se na Prison Island koji je udaljen pola sata vožnje čamcem. Danas se na tom otoku nalaze prekrasne divovske kornjače koje su bile poklon sejšelskog kralja Zanzibaru. Najstarija ima 194 godine, najteža 250 kg, a meni je nevjerojatno iskustvo bilo hraniti ih, maziti i snimiti brdo odličnih fotografija. Ulaz na otok je 4$ po osobi. Na otoku postoji kafić gdje se možete odmoriti i nešto popiti.

S Prison Islanda izravno smo se čamcem zaputili na maleni otočić imena Nakupenda što na shvahili jeziku znači „Volim te“. Na otoku je dovoljno provesti sat vremena. Lokalci spremaju hranu, grupe turista uživaju u hrani, suncu i kupanju. Otok je dugačak svega 100 metara i svakih 7 dana nestaje, more ga preplavi. Za ta dva izleta smo izdvojili 60$.

Što se tiče hrane, u Stone Townu nećete naći puno restorana. Oni su najčešće vezani uz hotele, ali tu i tamo se naiđe na pokoji lokalni restoran gdje su cijene do tri puta niže. Mi smo ručali i večerali u lokalnom restoranu Luukman koji nudi izvrsnu domaću hranu (riba, voće, povrće, curry umaci…), a cijene su prava sitnica. Za 15kn jede se svježa hobotnica ili škampi.

FREDDIE MERCURY MUZEJ

Na Zanzibaru, točnije u Stone Townu,rodio se i proveo djetinjstvo jedan jedini i neponovljivi Freedie Mercury. Dan kasnije posjetili smo njegovu rodnu kuću, gdje je danas smješten muzej u njegovu čast. Muzej je malen, topao, cijelo vrijeme svira Queenova glazba, a muzej je prepun plakata, albuma, nagrada… U jednoj sobi nalazi se klavir koji je Freddie svirao 1985.na Wembleyju. Meni kao da je srce zastalo! Kad vidite siromaštvo u kojemje odrastao, a što je sve postigao,shvatite da je sve moguće! Just believe in miraclesCijena ulaznice je 8$.

MATEMWE

Budući da smo na putovanje krenuli zadnji čas, cijene hotela bile su prilično visoke, zapravo 90 % kapaciteta bilo je popunjeno. Sljedeća dva dana proveli smo na istočnoj strani otoka, u mjestu Matemwe (Sunshine Marine Lodge). Cijena noćenja bila je nešto viša od 100e s doručkom. Resort je predivan, usluga na visokoj razini, jedina je zamjerka more koje na toj strani nije za kupanje jer su velike oscilacije plime i oseke. Taj je dio otoka miran, bez sadržaja, pa smo bili primorani jesti u hotelu gdje su cijene bile bliže europskima (ručak cca 15 eura).

Do Matemwe putovali smo lokalnim autobusom Daladala. To je bilo pravo afričko iskustvo, istinski doživljaj Afrike. U jednom je trenutku bilo 20-ak ljudi u autobusu u koji stane maksimalno 10. Ponavljam, iskustvo za pamćenje. Nakon toga svakako smo odlučili putovati taksijem bez obzira na cijenu koja je u usporedbi sa svime ostalim jako visoka.

NUNGWI BEACH

Nakon 4 dana Afrike neke stvari bile su nam jasnije, zapravo znala sam kako želim provesti ostatak odmora. Ceste su u jako lošem stanju pa za put od 40 km treba i do 2 sata. Sljedećih 5 dana odlučili smo provesti na najpoznatijoj zanzibarskoj plaži, Nungwi beach i nismo požalili zbog te odluke. Iz Matemwe uzeli smo taksi do Nungwi i platili 30$. Izbor smještaja bio je jako loš jer je sve bilo u zadnji čas. Morala sam birati između preskupih resorta i nekih prosječnih. Četiri smo dana odsjeli u Amaan beach bungalows (noćenje s doručkom 70e). Lokacija hotela je savršena, sobe čiste, plaža nadomak resotra, prekrasan restoran s pogledom. Cijene hrane i pića nešto su veće nego u Stone Townu, ali to je bilo i očekivano jer je Nungwi beach najrazvikanije mjesto na Zanzibaru.

Na toj sam se plaži osjećala kao pravi turist jer je sve podređeno turistima, za razliku od ostalih dijelova otoka. Plaža je prepuna barova, restorana, ponuda različitih vodenih sportova, dućana, mjenjačnica, ukratko, ima sve što poželite. More je na sjevernom dijelu najljepše za kupanje jer nema tolikih razlika plime i oseke.

Kad smo izašli izvan resorta, odmah se osjetio afrički život domaćina koji je meni bio izuzetno zanimljiv i vrijedan provedenog vremena izvan hotela. Tu smo naišli na lokalne restorane s puno nižim cijenama nego u hotelu.

Nungwi plaža idealna je za odmor, za duge šetnje po bijelom pijesku, nudi predivne zalaske sunca, ima odličnu gastronomsku ponudu, razvijen noćni život… Svakako must see mjesto ukoliko se odlučite posjetiti Zanzibar.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli ?Martina Jakšić Rodiger? (@martina_j_r)

Nakon 5 dana odmora, kupanja i sunčanja uputili smo se natrag u Stone Town. Zadnju noć odsjeli smo u Spice palace hotelu (60e noćenje) u samom srcu Stone Towna, guštali u ukusnoj, domaćoj i jeftinoj hrani, šetali ulicama grada, razgovarali s domaćinima, dočekali predivan zalazak sunca i upijali zadnje zrake afričkog sunca i zraka.

Sljedeći dan nakon doručka uputili smo se na aerodrom. Let za doma bio je preko Kilimandžara gdje smo ostali sjediti u avionu samo kako bi se iskrcali stari i ukrcali novi putnici, zatim smo letjeli do Addis Abebe gdje smo čekali 6 sati. U Beč smo stigli u 7 sati ujutro idućeg dana.

Iako ovo putovanje nije bilo planirano ni pripremljeno, ja sam zaista zadovoljna s cijelom brzinskom organizacijom puta. Zanzibar je otok za sve vas koji želite osjetiti nešto novo, stopiti se s lokalnim stanovništvom, uživati u rajskim plažama i dugim šetnjama. Ovu destinaciju smjestila bih u srednje skupo putovanje, zapravo omjer cijene i kvalitete sasvim je pristojan.

Važne informacije za putovanje na Zanzibar:

• valuta; tanzanijski šiling- 1e= 2823 TŠ
  •  ponesite samo dolare i novčanice koje nisu starije od 2000. godine
  •  ne razumiju razliku između eura i dolara (euro=dolar)
  •  plaćanje karticama samo u boljim hotelima pri čemu uzimaju 5 % provizije tako da je najbolje imati gotovinu
  •  novac mijenjati u gradu, na aerodromu nije povoljan tečaj
  •  imati spremnih 50$ za vizu
  •  odjeća: lagana i prozračna
  •  kreme za sunčanje s visokim faktorom, UV indeks je 12
  •  sprej protiv komaraca (mada mi nismo trebali)
  •  cijepljenje nije potrebno ako dolazite izravno iz Europe na Zanzibar
  •  prosječan obrok u lokalnom restoranu: 3-6 eura
  •  voda: 0.20 eura
  •  struja: UK utičnica
  •  kišna sezona: od travnja do lipnja i u studenom

Troškovi (pišem za dvije osobe)

Let: 1100e

Parking i put do Beča: 150e

Viza: 85e (100$)

Smještaj: cca 700e

Hrana, prijevoz, izleti: 500e

Putno osiguranje: 50e

Sve ukupno: 2600e

Ukoliko imate dodatnih pitanja u vezi putovanja, možete me kontaktirati, a ja ću se potruditi odgovoriti vam što detaljnije.

Sretna sam ako vam je ovaj putopis pomogao u kreiranju vašeg sljedećeg putovanja.

Više sadržaja potražite na Instagram profilu.